הדבר הכי חסר תועלת בעולם» או למה בכלל יש לנשים אורגזמות

הן הפכו לסמל של סיפוק מיני וחיי מין בריאים אצל נשים. ובכל זאת, חלק מהמחקרים מראים שהדגש הגדול על אורגזמות נשיות בעצם משרת בעיקר את האגו הגברי, גם אם המנגנון עדיין לא לגמרי ברור. מבחינה אבולוציונית, האורגזמה הנשית היא אחת הדברים הכי לא פונקציונליים על הפלנטה (חוץ מהעונג עצמו), ויכולה בקלות להיכנס לרשימה הלא רשמית של הדברים הכי חסרי טעם בעולם.

שריד אבולוציוני או תמריץ?

בשנה שעברה המדע סוף סוף גילה את הסוד למה בכלל יש לנשים אורגזמות. כנראה מדובר בשריד אבולוציוני מתקופות קדומות מאוד, כשאצל הנשים הקדמוניות היה צריך פרץ הורמונלי מטורף ועלולציה ספונטנית בזמן הסקס כדי להיכנס להריון.

מחקר חדש שופך עוד אור על למה נשים חוות את הסוף הזוהר הזה, ואולי הוא נשאר קיים בעיקר כדי לספק את האגו הגברי כתמריץ אחד להמשך המין.

פרס לפסיכולוגיה הגברית

810 גברים שהשתתפו במחקר קיבלו לקרוא סיפור שבו הם מדמיינים סקס עם אישה מושכת. הם דמיינו שני תרחישים: באחד האישה מגיעה לאורגזמה, בשני – לא. אחר כך ביקשו מהם לדרג את ההערכה העצמית המינית שלהם ואיזה "מאצ'ו" הם הרגישו בכל תרחיש.

לא מפתיע שכשהם דמיינו שהאישה כן הגיעה – הם הרגישו הרבה יותר גבריים והערכה עצמית מינית גבוהה יותר. "התוצאות מראות שנשיות אורגזמות באמת משמשות, לפחות חלקית, כפרס לגבריות", כותבים החוקרים.

כלומר, אותו רגע של ניצחון שאתה מרגיש כשאתה מביא אישה לאורגזמה – זה בעצם הרגע שבו אתה מרגיש גבר אמיתי. לפחות במוח שלך. המוח שלך פשוט טופח לך על השכם ואומר "כל הכבוד, עבודה טובה".

אגואיזם או מתנה?

כשאתה "נותן" לאישה אורגזמה – אתה בעצם מקבל פרס משלך: תחושת ניצחון של הגבריות. ובכל זאת, כשאתה נכנס איתה למיטה, אתה עושה את זה לא בשביל העונג שלה (גם אם אתה חושב ככה), אלא בעיקר בשביל עצמך. אבל כי זה גורם לך להרגיש כל כך… טוב. אז לפי כל עקרון מוסרי – אתה פשוט חייב לתת לבחורות אורגזמות. כי אחרת, למה בכלל הן ירצו לעשות איתך סקס?