ויברטור – תרופה עתיקה לטיפול בהיסטריה

הרפואה לא עומדת במקום היום, וגם בעבר לא ויתרה. כבר אז הרופאים שמו לב שמצב הרוח של האישה תלוי בתדירות של יחסי מין. הם הבינו: ככל שהאישה יותר זמן בלי סקס, ככה היא הופכת להיסטרית יותר. אז המציאו מכשיר מיוחד שעושה מסאז' בתוך הכוס.

כבר מתקופת היפוקרטס ידעו כמה התועלת מהטיפולים האלה. באחד מהמאמרים שלו הרופא תיאר את המצב של האישה לפני המסאז' ואחריו. ההרגשה והשקט הנפשי חזרו בהדרגה. סוג הטיפול הזה היה בשימוש עד המאה התשע-עשרה (חבל שאין כזה היום – יש כאלה ששווה לשלוח לשם).

את המסאז' עשה מומחה – הוא כיוון זרם דק של מים ישר על המקום הרגיש של הגברת. באותה תקופה הטיפול עלה הון, והיה צריך הכנה רצינית.

אלטרנטיבה למסאז' המים הייתה מסאז' ידני. האחיות היו מכניסות אצבעות פנימה למטופלת ומגרות את הדגדגן. כדי שהאצבעות יחליקו יותר טוב, היו מורחים אותן בשמן לילך. באותה תקופה הנשים ההיסטריות היו הרבה יותר קשות משל היום – ההיסטריות של היום הן "פרחים" לעומתן. במיוחד היו עצבניות הבתולות, האלמנות והדתיות.

עם הזמן הממציאים הביאו לעולם מסאז'ר אוטומטי (מה שקוראים לו היום ויברטור). ג'ורג' טיילור היה הראשון שהמציא דבר כזה. אז קראו לזה "מניפולטור", והוא עבד על כוח קיטור.

המחיר של המכשיר היה בשמיים (בערך כמו כוסות קליזמה ופיפטות), ולא היה לו שום קשר לתענוגות מיניים – זה היה ציוד רפואי רגיל.

מעניין, היו מרשים להפעיל את המכשיר רק בנוכחות רופא, כדי שהגברת ההיסטרית לא תמות מהתכווצויות של עונג. משנת 1870 המכשיר נכנס לשימוש נרחב, ואפילו במקומות נופש.